Monday, December 3, 2012




Pantun Betaban Rari

Aih nyau terebai tua wai Kumang Sambai
Saharitu nepat menyaung tuchung langgung
Bukit galau keladan,
Datai din baru tua ingat lanjur nepan,
Tapa kaki nuan Kumang Menti
Berindik di segi semilu batu tajam,
Ba atas pala nuan Kumang Lenta
Tata aku enggau lala minyak jayau jematan,         
Enti sema tua bejalai janggi ambai ngerandai tatai,
Nengah genting  maring sambut renjan
Ka tua teulih ka sekunsi jadi  lanjur ai...betaban.

Ai...enti ka sema nuan ngema raga Kumang Lenta
Tunjang dua delapan,
Aku ka ngepit samit Kumang Mit,
Ka kajang ai...punan.

Ai...enti ka sema hari jai saharitu asi menyadi
Lunggur ujan,
Aku pandai nenun ka nuan
Kelambi be..baju ai...kanggan.

Ai...enti ka sema langit runtuh asi menyadi
Remang bekayuh, pasang menuh,
Aku pandai naruh nuan ari baruh
Pun terung ai...pitan.

Ai...enti ka sema langit ruat asi menyadi
Remang biganyat, tanah rentap, pasang beseranyat,
Aku pandai nyelikap ka dek da urat
Pun ai...ridan.

Ai...dia anang besengkakai enggai
Dek Kumang Jawai,
Tantai ka aku binjai ai tuak arak
Beram padi asam,
Tantai panggai aku liba ambai
Tubuh ai...rempam.

Enti ka  sema nuan enggai
Rumban tu endun rumban
Ngagai pun kara dapan
Menua Bujang Lelungan,
Menua Bubut tutup di kanan,
Nya urang mangkang pun Titi Rawan
Dudi ditepan dulu tebelunggan
Aih kumang, tebelungging aih.. lungging.. tunsang

Aih... irup engku tu irup
Ai tuak arak beram padi kujam,
Nama ketakut riput bebadi lesi ilang meh danjan
Ukai tu duku liban endu, gemar pendawan,
Ukai tu sangkuh bemata tajam,
Ukai duku tu saharitu gemar pendawan,
Ninga nama ti ka takut riputBebadi lesi ilang danjan,
Aku tu pandai maya ka dek pua bali belantan,
Pandai nyirap ka dek atap jaung singkawan,
Saharitu anang ga nuan besengkakai enggai
Kumang wai makai bejambai binjai engku tu,
Ai tuak arak beram padi asam,
Enti ka sema nuan nuan enggai Kumang wai,
Rumban tu endun rumban,
Ngagai menua Sujai tuai Sebayan,
Menua Kumang penagang hari ujan.

Ai...menua Duat penyukat danau Sipanan,
Menua Sigih ti mantih hari malam,
Nya urang di ai Limban,
Ti sukat bah ayan kerangan,
Ti sukat langkang ampuh aih...emperan.
Setaun ia degum-degum,
Sebulan ia deram-deram,
Urang da Mandai Ingan
Ku aku sidan ka besimpan
Aih ngenang nya Kumang
Sa sinu ai...ngenang...

No comments:

Post a Comment